Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2011 17:03 - Убеждаване и Манипулация
Автор: biznesa Категория: Бизнес   
Прочетен: 1013 Коментари: 0 Гласове:
2



  Убеждаване

При обмяна на мнения в кръг от сходни интереси често възниква конфликт. Без да влагаме силен негативен смисъл в определението, дадена тема може да породи различни мнения между хората. В приятелска среда това не би било проблем – двете страни се аргументират без излишни нерви и агресия или финансови рискове. В официалното общуване мнението може да коства много повече, изказано по неприемлив за обществото начин. За да може да се постигне консенсус, едната страна трябва да бъде достатъчно убедителна, за да увери останалите, че позицията е правилна.

Убеждаването представлява предоставяне на достоверни факти и аргументи, подкрепящи дадена позиция в определен спор. Ако попаднете в магазин за обувки и преглеждате нов и модерен чифт маркова обувка, консултантът ще опита да ви убеди в идеята, че трябва да смените вашите обувки с тези, на които сте хвърлили око. Коректният консултант трябва да е уверен в качеството и предимството на стоката, за да може да ви покаже всички плюсове на продукта, без да ви спести недостатъците. Използвайки списък от аргументи за качествената материя на обувката, за дълготрайната издръжливост на марката, за удобството на крака, попаднал в подобна аеродинамична форма и лекотата на движение с тези обувки, той е способен да формира мнението у хората, че те действително трябва да сменят обувките си.

Повечето изкусни търговци обаче преживяват именно с избора на клиентите и са готови да вложат всички форми на убеждаване, за да достигнат крайната си цел и да присламчат клиента. Дори и да манипулират ситуацията.

Манипулация

Осланяйки се на тълковния речник, манипулирам: "Въздействам върху човек чрез измама, заблуда за постигане на користна цел". Това е сякаш най-популярното мнение за термина. Виждаме го навсякъде около нас: манипулиране на гласове в избирателна кампания, манипулация на клиенти от амбулантни търговци или възползване от незнанието и уплаха на възрастни хора при телефонен тормоз.

Истината е, че манипулацията е навсякъде. Ние въздействаме един друг, дори и на себе си, при всякакъв вид комуникация – четене на чужди материали, разговор с приятел, поглед над останалите в магазина. Социалното програмиране ни манипулира. Целта на всеки един от нас обаче е да не стане жертва на злонамерена манипулация. За да можем да се предпазим от изкусните манипулатори обаче, трябва да познаваме методологията им на работа, начина на мислене и на действие. Голяма част от тях са свикнали с недосетливи жертви срещу тях, като могат лесно да се издадат. Не всички, но достатъчно. Затова често може да разберете намеренията на фалшивия дилетант с леката приплъзнала се усмивка, неспокойни движения на пръстите, шарене на очите или следейки внимателно как сам се оплита в думите си.

Заедно с вас ще прегледаме заедно различните видове комуникация. Ще обърнем внимание на срещани грешки при общуването, на възможности на чуждо влияние върху нас и как да станем по-успешни при работата и общуването с други хора




Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: biznesa
Категория: Бизнес
Прочетен: 10988
Постинги: 6
Коментари: 0
Гласове: 1
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930